РУТИНА        

ЧАСТ 11 
ИЗ ЛОШИТЕ НАВИЦИ

 От седмица мисля над казуса с  Мая. След тренировка плексита от дясната й страна на гръбнака се обаждаше. Започнах да превъртам в главата си   различни причини: ?дърпа само с едната страна,  натиска само с другата, как тактува и т.н. ⚖ Едната й страна компенсираше за другата. Докато не ми сподели, че преди е работила на бюро, където е трябвало да стои на една страна. ‼НО вече не е така. След това разбрах, че принтера и нещата, които са й нужни, й стоят от дясно!  Тя цял ден прави по над 100 повторния , ако не и 400 (зависи колко клиента  ще минат) надясно. Това са завъртания от кръста. При всяко завъртане тя стяга дясната половината на гърба си, издърпва дясното рамо,  стяга дясната ръка и напряга дясната половината на тялото си.  В един момент мускулите в тази част са пренатегнати. И дори една лъжица да вдигнем, те се стягат.  Стават като камък. А сухожилията се втвърдяват като изсъхнала дъвка под чина. От онези, които като пипнеш и са като камъче. Сещаш се. От това, че са постоянно съкратени те губят еластичност.  Съкращават се и забравят, че трябва да се разтягат. От там започваме да имаме усукване в цялото тяло. Нещо като спирала. Само, че спиралата няма едно завъртане… тя има няколко. Тялото ти няма да се усуче само на едно място.  

Хората казват: “Не тренирам. Цял живот не съм влизал в залата.”  Да, ама не. Не е нужно да ходиш на фитнес,   за да имаш тренировка. Ежедневието ти е най-голямата тренировка. И я повтаряш всеки ден!  365 дни в годината! И тук ще кажеш: “Ама аз съм 5 дни на работа в седмицата!”  Тези 5 дни дават такова отражение в тялото ти, че ти повтаряш тези движения и през почивните си дни! 

    Рутината се превръща навик. НАВИК, който повтаряш и практикуваш без дори да се усетиш. Когато някой дойде на тренировка по SEMMA за пръв път  винаги обяснявам как трябва да стои. Стъпала – напред, колена над глезените и на една линия с таза. Гърди – напред, равен гръб, брадичка на 90 градуса.  Рамене…… и винаги ме гледат тип: “да бе ясно! Защо ми го обясняваш?”   Завъртаме педалите и ИЗНЕНАДА!  Видя ли какво се случва в огледалото? Усещането, че го правим правилно и реално вижданото в огледалото са две различни неща.     Изгърбеното състояние е нормалното ни състояние! Тялото го приема за правилно! И, ако не се гледаме или не ни коригират, ние ще мислим, че сме както трябва, а като се видим в огледалото сме на моряшки възел.    Ама от тези сложните!  Направи тест! Застани пред огледалото.  Застани както мислиш, че е правилно. БЕЗ ДА СЕ ГЛЕДАШ в него. След това се погледни!  ДА, за това говоря.  Трябва да си права като струна. Пипни гръбнака. Ако усещаш, че има дупчица, то ти си изкривена.  Ако усещаш, че гръбнака е 100% равен с мускулите около него, ЧЕСТИТО!  Така трябва да си 

  След обученията ми и на индивидуалните тренировки много хора ме питат : “Как стоиш така?  Неестествено ми е! А го правиш толкова естествено!” За мен това е нормалната ми поза.  ?Замисли се! Замисли се къде усещаш опъване в мускулите!  Замисли се какво правиш, което ги стяга! И СПРИ да го правиш!  

И сега една тайна: вземи една малка твърда топка. Може да е масажна, може да е за голф, за тенис… каквато и да е. Но да е ТОПКА! Намери къде те боли. Сложи я там и легни отгоре й. Усети колко много те боли. Сега си представи в какъв спазъм е този мускул!   Да не говорим от кога е така.  Не мърдай! Стой отгоре й! Стой в най-болезнената точка! Когато не можеш повече, можеш още 20 секунди.Стани. Бавно! Усети как ти олеква. Усети колко емоция се е стаила в мускула и как може да ти се приплаче,  да се засмееш,  да се ядосаш, да се депресираш..  Мускулите са като книги. Те пазят емоциите в себе си. И така ни държат като завързани. ☝ Именно по този начин правим “Освободи съзнанието си” , по време на който премахваме напрежението от всеки мускул в тялото си, а след това се чувстваме като преродени.

 Действай, ПРЕКРАСНА! 

Промени навика! 

Промени себе си!       

Ема

X

Забравена Парола?

Присъединете се към нас

0

Your Cart