Колан – лоша услуга или…?  

Здравей 

 Отново залата се напълни с нови лица, желаещи да тренират SEMMA и се подсетих, колко много хора тренират с колани. Всеки ден повтарям като грамофонна плоча едно и също,  затова реших да ти го споделя.

Защо слагаме колан? Ако си жена, то е защото искаш да отслабнеш.   Потиш се повече. А защо не се потиш без колан? Пиеш ли вода?  Стоиш ли правилно на колелото или в твоя спорт?  Средният пръст напред, глезен, коляно, таз – една линия. Коремът – глътнат.   Кръстът – изправен и равен. Рамене – назад.  Брадичка на 90 градуса  с шията.  Ако не пиеш вода, ако не стоиш правилно и ако не си добавяш както ти казва треньора…  забрави да се потиш.  Втората причина, която ми споделяте: “Иначе ме боли кръста“.  ДА, защото извиваш. Правиш дъга  и увисваш на него. Идеята на тренировките е да се научиш ти да стягаш.   За целта не се мяташ с рогата напред и “давай”! Първо трябва да заздравиш долната коремна стена!  Тя не се заздравява с коремни преси!   Много хора във фитнеса тренират, застанали на лакти на уред, стегнали ръцете, отпуснали се на раменете (раменете са силно нагоре) и вдигат краката.  Тогава пак не тренираш това, което ти трябва!   Само прецакваш кръста още. А раменете се изместват нагоре и започваш да ги свиваш и в ежедневието си.  Вратът се скъсява.

Защо го носят мъжете? Виждала си като вдигат щанги.  Слагат го, за да не се изсипят.  Видяла ли си щангист без корем? За тях не е важно коремът да работи. Важно е краката и ръцете да имат сила да избутат. Погледни ги. Вдигат ли тежестта, кръста им става под формата на буквата “С”.   Цялото напрежение е в гръбнака. Представи си 10 кубчета с ластик през средата. Ако са едно върху друго, всичко е ОК.  Но направиш ли с тях кръг… вече не е така. Ластикът изтънява, кубчетата се изтъркват.   Е, това е твоя гръбнак. И това са твоите сухожилия, и костен мозък.

Да видим какво всъщност се случва

Ние имаме натурален колан. Той държи цялата структура на тялото. Това е ядрото ни.  Изграден е от долна коремна стена, горна коремна стена, кръст и част от диафрагмата. Нарисувай един кръг. Контурът му си ти, погледната отгоре. От едната страна е коремът, от другата е кръста. ⚫Гръбнакът ти се намира в контура в задната част.  Той е захванат и стои стабилно. Не може да мърда хаотично! Коланът го държи. Сега нарисувай още един кръг над този. По-голям. Това е коланът, който слагаш за тренировка. Той стяга долния и нашия вътрешен няма нужда да работи. Той се отпуска. Гръбнакът не е хванат. Може да се мести накъдето си поиска. Сухожилията се разтягат. Като сложиш гипс – какво се случва? Като свалиш гипса по – здрава ли си? Май мускулът е атрофирал и е по-слаб. Да, нали? Цялото напрежение отива в гръбнака. Не стягаш. Не отслабваш. Нямаш резултат. Само се потиш!

Днес, когато накарам някой да диша правилно и му се завива свят. Ние сме забравили да дишаме от това, че сме свити и изгърбени, което автоматично изключва здрава диафрагма. ✖Тя се тренира само с дишане. Корем? Горна коремна стена имат много. Признавам. Но прекалено стегната и скъсена. Тя губи своята еластичност. От там кръста се измества напред във формата на “С”. Той е слаб и разтегнат. Омръзнало му е горната коремна стена да го дърпа постоянно. Долна коремна стена? Имаш ли коремче? Значи нямаш долна коремна стена. Тя е от триъгълника (включително) до пъпа.

Тренирай без колан! Иначе си правиш лоша услуга. Нали знаеш – каквото можеш САМ да си направиш, никой друг не може!‼  Заздрави долна коремна стена. Не се мятай на сложни упражнения. Изправи се. ‼Заздрави ядрото си! ‼То те определя. То определя качеството ти на живот. Дали ще се сецнеш, докато вдигаш детето, оправяш чаршафите или правиш секс.

В сайта ни имаме безплатна кампания, наречена “Изправи се сам за 6 седмици”! Влез. Регистрирай се и действай! Ще минем с теб ръка за ръка през всяка позиция.От теб зависи!

Прекрасен ден, Неотразима!

Ема  

X

Забравена Парола?

Присъединете се към нас

0

Your Cart